Sabtu, 01 Desember 2012

HARI RAYA DI PERANTAUAN

                                                    HARI RAYA AILDILFITRI DI PERANTAUAN

Okay kali ni nk share about my experience in indonesia. Hari raya di perantauan. Bunyi mmg sedih tp itu satu pengalaman baru untuk aku. Bukan xboleh balik tp aku yg xmahu balik. Destinasi untuk aku beraya tahun ini adalah Padang, Indonesia. Tidak la terlalu jauh dari Malaysia just West Sumatera aje. For those yg xtahu Padang kat mana ni ada la sikit2 map n gamba yg korg bole tgok...


okay this is padang.


nice view from air asia.


i used to lepak here during night time..
Jambatan Siti Nurbaya.


masakan padang~

masakan Padang ni ada banyak variation actually.but for those xtahan pedas nasihat aku jgn la nk cekik semua menu.haha.nanti jd mcm aku pulak dulu.Diarrhea for 3 weeks.woo xsanggup nk cete dah..


well developed town.

so the only way u can reach padang is by flight.i mean the easiest way la..haha


Bandara Minangkabau International.


an awesome service only from Air Asia Airbus 320.

so back to our business. Padang ni okay la just standard. Got many interesting places so tat we can enjoy our life here. So hari raya kat Padang agak hambar sebab ramai org balik kampung. Sunyi sepi takde org. So kami malaysian kt sini hati kental la stay kat padang.

Hari raya disambut tepat pada 19 Ogos 2012, yakni hari jadi aku. So double sedih la :(





:)


kantor gavernor SUMBAR.


manusia berduyun-duyun datang.

Kami solat Hari Raya Aildilfitri kt Kantor gavernor sumatera barat. Ramai org datang sampai solat kt atas jalan. Melimpah2.mcm kuah nasi lak.haha.


member yg turut share kedukaan berhari raya di perantauan :)


:)

so after solat raya aku n member aku,azuan g la kt umah senior kami utk beraya.famous kot pakai baju melayu.xde org kt sini yg pakai baju melayu :)







assalamualaikum! kami nk datang raya~





pesal usha2 aku!?


Kami makan ala kadar je. Kami beli barang2 mcm ayam, sayur n mcm2 lagi. Ada kuih raya sikit sental je! haha janji merasa. 


landing time~

Selepas makan kami membincangkan isu semasa. Yela maklumlah kt perantauan kan, xde paper METRO ke UTUSAN ke. So topic kami bermacam2.


senior kami sembang berapi.haha



sok sok poyo~


haha i like this pic most.

my theme for this year is GOLD.wow terasa mcm org kaya sikit.haha,


jejaka-jejaka hensem.

Berhari raya di perantauan memberi 1001 kenangan dan pengalaman for us malaysian kt sini.
Sweet memories here n i will never forget it.

SELAMAT HARI RAYA AILDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN :)












Tidak ada komentar:

Posting Komentar